torsdag 19 juni 2014

Kalastider hej å hå


Tor fyllde 1 år förra veckan och det har firats massor. Nu vill jag bara åka till Hälsingland och vara ifred ett tag och knyta an till mig själv igen. 


Titta vilka fina pioner jag fick i "mammapresent" av min kompis som hon plockat i sin mammas trädgård. Det är alltid lite extra kul att få blommor om dom är plockade i trädgård eller skog tycker jag. 


Igår kväll plockade jag bort kalasvimplar, ballonger och städade hemmet på kaksmulor. Sedan packade jag för några midsommardagar i Hälsingland. Jag kokade också rabarbersaft av rabarber jag fått av mamma. Den blev riktigt god. Christer marinerade köttet (vilken stereotyp fördelning, nåväl)

Christer är en så kallad allkonstnär, det vill säga han är bra på så mycket. Några saker han är duktig på är att mecka, snickra, måla, inreda, tänka ut fiffiga lösningar, känsla för färg och form och beskära äppelträd.

Christer är ingen skrytsam person, han lyssnar när andra babblar världsvant. Han hävdar sig aldrig sådär stöddigt. Ibland önskar jag att han knäppte folk på näsan med sin kunskap (ni vet sådana där Världsbäst-typer) men det gör han inte. För han är inte en sån. 

Något som ingen riktigt vet om Christer (för han pratar verkligen aldrig om det) är att han är jätte duktig på att laga mat. Han får det snarare att framstå som om att han är dålig på det. Jag pratar aldrig heller om att han är duktig på det. Men nu tycker jag att jag faktiskt kan ge honom beröm för det förtjänar han. 

Just nu sitter jag och tänker på den där sillsmörgåsen jag ska äta imorgon och gräslöksom jag ska plocka i trädgården, mmm så gott. Jag älskar sill!!!!

Jag kommer att lägga upp ett inlägg med "Berglund tycker till"  i dagarna. Missa inte det. Den här gången ska jag ta upp det här med att köpa hus. Det finns så mycket att säga om det. Gärna lite kaxigt. Det är så jag vill ha det. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra hurra för fina TOR!!! Tiden går svindlande fort. Mmmm...vad fint det ser ut med saftflaskan. Ha det avkoplande och härligt på torpet, det låter jätteskönt. Jaha, nu blir det intressant med ditt inlägg. Är mycket nyfiken på det.
Kram Claudine!

Anonym sa...

Ps. Vilken alla tiders karl du har. Låter himmelskt. han är klok han som inte behöver hävda sig. Det är stort. Kram igen Claudine!