söndag 1 juni 2014

Lite om lite


Jag har mina vitlökar i en kopp. Fiffigt när man som jag haft en tendens att köpa enstaka sötnosar på loppisar och dylikt. Nu får man ju faktiskt ett användningsområde för kopparna då man inte hinner dricka ur precis alla. 


Tor. Som blev sjuk. Jobbigt. Tavlan fyndade jag på Voxna marknad i höstas. 


Jag har provat laga nya recept från bilagan Leva & Bo. Det blev riktigt gott. Här har jag en persilja i en emaljerad mugg. Dom är bra att ha dom där muggarna och kopparna. Fortsätt fynda på loppis, hihi. Mina emaljerade muggar har jag dock fått av svärfar. Hyggligt!


Jag älskar verkligen brieost. Jag förstår inte hur det kan vara så gott? Hur som haver har jag karvat några bitar varje kväll och smuttat läpparna med rödvin. I dom här fina glasen. Jag är verkligen ingen förespråkare eller hängiven alkoholtyp. Men några klunkar utstpridda på fyra dagar, det är festligt någon gång vart femte år tycker jag. 

/ M a d e l e i n e

Inga kommentarer: