lördag 7 juni 2014

Sommarprat! Lämna ditt önskemål!


Vilken härlig dag det har varit idag. Imorse regnade det så vi satt inne i köket och åt frukost. Gröt och kokt ägg som jag äter nästan varje dag. Jag fick visst cravings e f t e r graviditeten.  Hihi.

Regnet försvann och ersattes av sol. Tor har lekt i sin nya sandlåda. Tillsammans har vi invigt hans nya pool och solen gassade på mina kinder. Det är ju riktigt kul att bada och få vara sådär härligt barnslig. Tor bara ler när jag spexar och fjantar mig.  


Jag har också hunnit med att plantera lite fler perenner (fleråriga växter) och petade ner en kruka med ekologisk basilika som jag fått av mamma. Den minskar radikalt i storlek då jag går och nallar av den hela tiden, hihi. 

Nu ser ni att det har kommit upp pärlspont på väggarna idag. Jag har att kvistlacka sen som ni ser. Och myyycket målning. Pjuh.

Vi ska ha en fin krönlist som avslutar pärlsponten där tapeten kommer att ta vid. Jag beställde tapeten i torsdags, längtar tills den kommer. Det är en ljusgrå/vit smårutig tapet från Sandbergs. Jag tror ni kommer gilla den. 

Till dess står min blommiga hissgardin och bara väntar på att få komma upp. Jag är ju så ivrig på att få upp små hyllor, tavlor, fönsterbräda och dylikt. 

Jag plockar alltid blombuketter även om vi bara är här över en helg. Jag har sagt det många gånger förut och säger det igen: Blommor skapar hemtrevnad, harmoni, trygghet, glädje, lycka, välbefinnande och skönhet. Jag förstår inte varför man väljer att inte omge sig av de livsviktiga ingredienserna i sitt liv?!

Vi krånglar ofta till det i vår jakt på lycka när livet är menat att vara enkelt och naturligt. 

Nu när både son och kissekatt är nattade (gulligt att dom sover ihop) ska jag se om jag kan assistera snickarkillen Christer. Han håller nämligen på att bygga skafferiet just i detta nu. 

Jag älskar att fatta beslut om hur djupa hyllplanen ska vara, hur sockeln ska se ut, hur rundningen på fönsterbrädan ska se ut och andra världsliga detaljer. 
/Madeleine

*Snart är det dags för Madeleines sommarprat 2014. Roligt! Kom ihåg att lämna Dina önskemål om saker ni är nyfikna på att jag pratar djupare eller närmare om.  Sommarpratet spelas in inom kort. 

Inga kommentarer: