onsdag 16 juli 2014

Ett rum som vrålar, inte så trevligt!


Ni minns säkert överkastet med blommor på. Det är jätte fint det är inte det. Men tapeten är skrikig och överkastet är skirkigt. Hela rummet liksom vrålar rätt ut och det tycker jag är en aningen opassande i ett sovrum som ska ha ett vilsamt uttryck.

Nu fick jag alltså överta det här vackra benvita överkastet av min svärmor Elsa. Rummet kom helt till sin rätt. Samtidigt är det mycket passande med ett virkat gammeldags överkast i ett gammalt hus med trägolv. Så naturligt och självklart. 


Överkastet får snyggt fall mot sängkappa och golv. Jag vill måla trägolvet i sovrummet vitt. Det har jag inte sagt högt än. Nästa sommar kanske? Hihihi.


Blommigt ska det vara om man gillar torparstilen - och det gör ju jag. 


Vi rabblar alfabetet Tor och jag. Mest jag faktiskt. Jösses vad Tor pekar på precis allt och liksom försöker prata. Han kanske blir en pratkvarn som sin pappa. Hihi.


Den här fina lådan fick ju jag av Camilla (Vita huset 28). Den står på fönsterbrädan i sovrummet just nu men inte så länge till. Jag har nämligen en uttänkt plats åt den i köket.

/madeleine

1 kommentar:

Anonym sa...

fint det vart. kram maria