torsdag 17 juli 2014

Ätbart, gottigott!


Jag har köpt nya servetter för en tia på Albert & Herbert i Bollnäs. Blir perfekt till middagen idag. 


Jag plockade ihop en näve smultron på tomten. Fint att lägga i en fin kaffekopp (som jag fick av Annika).


Nyskördad sallad. Här ser ni vilket behov jag har av en gardin för solen när man (läs jag)  lagar mat. 


Så här ska det se ut i ett köksskåp på landet - en salig blandning koppar. De till höger är från Annika. Helt lovely att dricka kaffe ur, vilket vi gör väldigt många gånger om dagen. Rykande åtgång på kaffepaket. 


Jag har gjort en sallad som tillbehör till middagen. Salladsblad (egen skörd), gurka, körbärstomat, persika och vattenmelon. Svärmor gör köttfärslimpa, sås och potatis. Till efterrätt min kladdkaka, glass och smultron. 

Jag tycker det är fint att lägga upp salladen på ett stort fat istället för en skål. 


Salladsbestick är inte ett måste. En stor fin loppissked är också fint.  Och funktionsdugligt. 


För några dagar sedan åt vi ugnspannkaka med bacon i till middag. Gott och enkelt när inspirationen tryter. Till det åt vi mina svärföräldrars drottningsylt. Och äpple och rababersylt som min mamma och mormor gjort. Sked från Annika.  
/Madeleine

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, oj vilka inspirerande bilder, fina servetter härlig melon sallad. Melon är så gott, i like!
Kram Claudine!