torsdag 25 december 2014

Hej du vinterland!


Tidigt tidigt imorse packade vi in oss i bilen. En mamma, en pappa, en son och två katter. Och en djävla massa packning. Vi åt äggmackor till frukost i bilen och klunkade apelsin juice direkt ur en "god morgon jucie" förpackning. Christer drack en termos med kaffe. Jag drack tevatten med en pressad citron. Vi fikade den sista biten av min saffranssockerkaka och vips var vi framme i Hälsingland.

Strålande sol, snö och 20 minusgrader. Det var bara att göra som vanligt. Parkera bilen längs vägen och skotta sig in på tomten.

Naturligtvis är jag en redig qvinna som också tar tag i skyffeln och skottar snö. Jag har aldrig förstått grejen med "pipinetta" fruntimmer där saker och ting ständigt är jämmer och elände.

Det var en sak till vi fick göra. Elda elda elda i kaminen för att få upp värmen. Nu sitter jag här på kvällskvisten i t-shirt och tycker det är sååå varmt. Hihihi. 

Jag och Tor har gungat i gungstolen framför brasan. Sen sov vi middag på det vita fårskinnet. Efter middagen blickade vi upp mot den klara stjänhimlen och åkte pulka till våra grannar. Det känns jätte kul att få ge sitt barn en jul med snö. Det är dessutom väldigt mysigt att få dra sin glada unge i en pulka. 


Jo juste, tidigare i höstas fyllde min vän jämnt. För några dagar sedan träffades vi äntligen. Jag hade gjort i ordning det här fina paketet. 


Med en vit vacker duva. Jag fick en magisk känsla över fågeln. 


Tor hjälpte till. Naturligtvis. Vad trodde ni?


Jag köpte te där jag tränar yoga. Passar min vän som brinner för yoga, universum och änglar lika mycket som jag. 


En ask med pastiller som passar på pricken. Älskar mönstret och den blå färgen. Skulle ju vara så himla fin som tapet. 


En sten att låta blicken vila på ibland, kanske stryka mot kinden eller trycka mot bröstet. Vad vet jag?!


Ett rart kort också förstås. 

/Madeleine






Inga kommentarer: