lördag 20 juni 2015

Somrig kaka till midsommar!



Rabarberkaka med lite pudrigt florsocker. Skir pelargonblomma dekorerar vackert. 


Fikabord.


Älskar våra nya muggar från Rörstrand. Perfekt tunna och gör sig bra mot läpparna när man dricker kaffe. 


Vackra skeden från Vita huset 28. Den är som gjord för att sleva upp vaniljvisp med. Jag tycker inte att man måste servera såser, röror i sallader i skålar. 

Vackra muggar är ett jätte fint alternativ. Små kaffekoppar kan man till exempel hälla upp pumpafrön i att strössla över sin sallad. Ju fler användningsområden desto bättre.  


Calle Forsbergs keramik får mig alltid att svimma. Synd bara att den är så dyr. Men två muggar har jag i min ägo och är köpte på Rosendals Trädgård på Djurgården i Stockholm.



En sockerkaka med rabarber - en rabarberkaka med andra ord. Himmelskt god och helt perfekt gräddad. Vårt kök i huset ser inte mycket ut för världen. Men herre jösses vilken bra ugn. Det blir prima resultat i både matlagning och bakning. Det är ju roligt! 

/Madeleine



1 kommentar:

Vita huset 28 sa...

Hihi kul att du gillade skeden. Ja den skrek ju "maddesked" när jag rotade fram den ur gömmorna :)
Ja visst är de fint o ha sås o röror i annat än bunkar o skålar.
Jättevacker mugg o så gillar jag dina från Rörstrand, skulle vilja ha hela serien. Uj va dyrt

Kram Camilla