tisdag 2 februari 2016

Tavlor från pixers.se




Bilder från www.malinappelgren.se

Men gissa om jag haft dataproblem men nu kan jag blogga igen. Vi står i startgroparna att lägga de sista klinkersplattorna i hallen. Sedan kommer en omfattande badrumsrenovering att dra igång. Meeen självklart drömmer jag och planerar för en renovering i vardagsrummet. Vårt "hopplock rum" just nu.

Jag ser framför mig att väggarna ska målas i en ljusgrå kalklitirfärg. Det är ett kalkpulver som man själv blandar ut med vatten. Resultatet blir flammigt och levande. En del av väggen ska kläs in i råspont och där ska en lampett från Malin Appelgren hänga. Precis som på bilden ovan. Kristallkronan är helt fantastisk - så skir och elegant.

I 30-års present fick jag ett vitrinskåp - se inspirationsbilden högst upp.  Eller rättare sagt, Snickarkillen ska snickra ett efter en ritning från mig. Då får jag alla de där detaljerna jag vill ha. Vilken kärleksgåva från min älskade!

Växter som kommer att ta plats är den ormbunksliknande adiantum, orkidéer och skira kvistar av trollhassel.









På väggarna kommer jag ha mina nya canvastavlor med blomstermotiv som kommer att göra sig helt perfekt mot de grå kalklitirfärgerna. Grå väggar, vita linnegardiner och tavlor i en akvarellstil. Jag valde en storlek som blir perfekta att ha ovanför en gammal karmstol. Du kan välja bland många motiv och storlekar naturligtvis. Tavlorna kommer från Pixers.se och deras hemsida och webbshop hittar ni genom att klicka HÄR. När jag öppnade paketet luktade det trä om ramen som duken var spänd på. Känslan av konst som kommer direkt från ett ateljé. Nåväl, kika in bland alla tavlor så får ni se. 

1 kommentar:

Vita huset 28 sa...

Åh så snyggt de kommer bli, alldeles lagom "madeleinigt" :)

Kram Camilla