måndag 14 mars 2016

Ett jädra hopplock




Som tidigare nämnt fyllde jag 30 år i slutet av 2015. Det är ju så pass festligt att jag bjöd över kompisar på kalas. 

Jag måste säga att jag skäms över detta urtrista vardagsrum. Ett jädra hopplock som saknar känsla. Det är synd för rummet i sig har all potential i världen med högt i tak, djupa fönsternischer, snygg parkett, fönster i två riktningar. 

Som tur är så står detta rum näst på tur att renoveras av mig. Jag har dock fastnat lite i min mätning. 
H a t a r nämligen att mäta med tumstock. Jag blir inte klok på tumstock som hjälpmedel. Jag kommer i min renovering att kombinera rummet med en slät råspont och en helt ny färg och målarteknik. 

Hur som haver så äger jag inget flott matsalsbord så jag fick ta mitt utebord och ställa in i vardagsrummet med en salig blandning stolar. Med vävda linnedukar från min mormor, mysiga ljuslyktor och blomsterdekorationer så blev det inte så pjåkigt.

Hur ska jag säga - det blev - levande och bohemiskt. :) 
Det bryter av fint med varannan rosbukett och syrenkvistar från bersån där ute i trädgården. I glada vänners lag med mitt hembakade fikabröd så blev det en trevlig tillställning med vänner jag håller kär. Det är väl det som är huvudsaken ändå. Inte sant?

Inga kommentarer: