torsdag 24 mars 2016

Vilar in skärtorsda´n



Det är något speciellt att somna till värmen från kaminen om kvällen. På morgonen efter vakna med Tor vid sin sida och ens armar som legat utanför täcket är lite frusna. Så kurar man ihop sig under täcket, blundar och försöker låstas sova. Det går inte för Tor utbrister: "Det är morgon - jag vill ha äggröra". 

Så vi åt frukost i kökssoffan. Jag drack kaffe. Min pojke är så omtänksam. Han la sig i sin säng och hade högläsning för sin trötta mamma. Jag fick lära mig att dinosaurier äter köttbullar. När jag vaknade sa han: "Mår du bättre nu mamma?" Det är fantastiskt när ens barn pratar och det går att föra samtal. 




Majas lövträd hänger rart vid Tors barnsäng.



Majas trädgårdsspel. Rekommenderar det verkligen med sina vackra motiv. Med tanke på alla timmar man som förälder lägger ner på att läsa barnböcker och spela memoryspel och dylikt anser jag att man måste tycka om bilderna och texten själv också. Det tror jag inspirerar och uppmuntrar ens barn jätte mycket.


Jag gillar min enkla gardinuppsättning. Gamla, stora och rostiga spikar + gammal rundstav = Snyggt. 


Jag köpte en ram på loppis. Sågade till en masonitbit och målade den med svart griffelfärg. Vips en personlig griffeltavla att hänga i lantköket. Sockerkaksformen i koppar kommer väl till pass imorgon. Då kommer jag bjuda er på påskgodis och påsktårta i en hälsosam anda.

       

En guldspegel och en katt. Det var det om det. Kom hit imorgon så bjussar jag på socker och glutenfria recept inför påsk. 


2 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Åh så mysigt morgon ni hade! Själv var jag på jobbet fram till 15.15 idag. Sedan åkte jag och familjen och handlade, köpte en yogamatta, har länge längtat efter en och länge velat börja med yoga.
I morgon kommer vi åka i väg på en biltur, till Sigtuna var det tänkt!
Glad Påsk på er, ser fram emot den härlig påsktårtan eller vad det nu du utlovade!
Kram till dig och fina familjen!
//Amie

Anonym sa...

Hej! Så hemtrevligt! Härligt med omtanke från barn!
Kram Claudine!