fredag 22 april 2016

Jag och min persilja!




En veckas uppehåll från bloggen betyder inte att jag legat på latsidan, tvärtom. Mina odlingar är törstiga och växer. Jag springer med vattenkannan till alla fönsterbrädor varje dag. Kolla - vilken växtkraft det är i min persilja - min favorit. Jag kan äta persilja till allt. Mmm. :)

Andra fröer som jag planterat är chili, rosenskära, lejongap och luktärt. Några grönsaksfröer kommer jag direktså i krukor utomhus. Nästa år bara måste jag ha ett växthus. Det är en dröm jag haft hela mitt liv. Ett hus tillägnat bara mina växter och odlingar att bli bortskämda och omhändertagna.  

Även om jag inte tagit många spadtag i vår trädgård än så går trädgårdsdrömmarna på högvarv. Jag planerar för två stora rabatter, en grusgång och jordgubbsland till Tor. Allt måste få ta tid då renoveringen inomhus upptar mycket av vår tid. Men nu i veckan har vi påbörjat ett stort altanbygge som snart är färdig. Ett spontant sidoprojekt. :) 
Inte ett sådant där skrytiga och stort. Utan en lagom altan att grilla eller fika på tillsammans med familjen som jag håller kär. 

Inga kommentarer: