söndag 10 juli 2016

Det här är ju livet!


Efter en veckas sommarlov har jag börjat tappa veckodagarna. Jag vet i alla fall att jag nu börjat räkna ner till "sommar med Ernst". Känner mig lite extra mottaglig för allt fint han kommer göra i år. Jag och Tor åkte in till Uppsala en dag och köpte äggoljetempera. Så nu  har jag ett roligt "måla bord" projekt. För det behövs små och roliga projekt vid en maffig badrumsrenovering med besvärligt byggdamm och  nya rördragningar (gäsp).

Det är en härlig sommarlovskänsla när ens barn springer ut och in genom dörren. Plockar jordgubbar eller går på "smultropp-jakt" (smultron) som Tor säger. När kusinrean (som är våra grannar) leker tillsammans, hoppar studsmatta och är uppe sent om kvällarna för att få ha fredagsmys med popcorn mitt i veckan. Vi äter frukost, fika, lunch, fika igen och middag utomhus. Så härligt! Så därför kommer jag faktiskt aldrig förstå dom där själarna som föredrar vinter. Jag menar, det här är ju livet, sommar och ledighet!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ja, sommaren är underbar! Nu får man passa på att njuta och ladda sommrighet. Vilken fin och härlig bild på Tor!!!
Kram Claudine!