onsdag 8 december 2010

Mormor kokar knäck.



En av julens höjdpunkter är när mormor kokar knäck. Jag kan äta hur många som helst - de finns inget stopp i mig. Imorse åt jag så många att jag mådde illa och det är helt sant. Min mamma har lagt knäcken i en glasburk och både hon och jag nallar från den hela tiden. Hey, är det december så är det.
.
Jag tror nog jag fått en av de finaste presenter man kan få - nämligen en riktigt gammal och fin tändsticksask. Så fint bevarad och alldeles alldeles underbar. Det är sånt här jag går igång på. Riktigt jäkla genuint. Diggar!!!
Kram Madeleine

2 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jasså där ser man! Ja visst kanske du bodde där då.
Det jag gillar är att det är så nära Gbg och kusten. 1 timma bort ligger Varberg och Falkenberg och det får mig att njuta i tankarna.

ååå glögg, låter som en trevlig kväll.

Jag ska på personalmöte.
Men imorgon är jag ledig så då blir det bakning och städning. Vet inte varför men jag måste alltid städa innan jag åker bort.
Men hur kul är det att komma hem och börja städa liksom :)

Blir det något julbord iår?

Kram

Smulan sa...

Åh knäck ! Favoriten nummer ett. Har sagt till mig själv att jag inte för göra min första sats förens efter lucia,annars blir det lätt för många hihi. Vet du hur man ser Åhlens tapeter på deras hemsida,borde ju finnas där tycker man.

Ha det fint ! :o)