lördag 2 februari 2013

Kvistar och frukostbröd!


Imorse när jag gick upp tidigt var det mörkt ute. Medan jag bakade blev det ljust och solen tittade fram.


 Nu står det vackra körsbärskvistar på köksbordet.



Jag bakade nog det mest hälsosamma brödet någonsin. 


Jag vaknade av att katten Malou låg raklång över min bröstkorg,  hon la sin kind mot min,  kisade med ögonen och spann med det där knastriga ljudet som bara hon gör. 

Sedan gick vi upp, jag och Malou. Jag tände ljus, började baka frukostbröd och hon gick tillbaka till sängen för att sova en timme till.  Mysiga mornar hemma hos mig.

Kram Madeleine




6 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

God morgon! Vackert hemma hos er.
Ljuvliga våriga bilder, som vanligt.
Önskar jag var lika bra på att fånga stämningen så där.

Just ja, jag har inga tips på någon bra smyckessida, tyvärr. Vet dock att Hedbergs guld finns, har du kollat där?

Idag tror jag att jag ska våra till det vid entren, trots kylan så behöver det bli lite vårigt där nu.

Trevlig helg, kramar

Vikeskärs hem och ting sa...

Just det, lilltoan står lite på väntelistan, men senare i vår ska jag nog kunna komma igång.

Browneyedgirl sa...

Hej tjejen =) Vilken mysig morgon, och vilken mysig kisse....ett härligt sätt att vakna till.
Kram och ha det fint!

Anonym sa...

Åh så fint! kramar ugglan

Madeleine Berglund sa...

Tack Ugglan, vad snäll du är!!!

Anonym sa...

Hej! Hopp om våren får jag när jag ser de fina kvistarna. Har du "bed och breakfast" hos er? I så fall bokar jag en natt med härlig frukost och inklusive klappa kissen. hi hi hi...vilka härliga morgnar ni har!
Kram Claudine!