fredag 15 februari 2013

Saker som jag tycker om att få


En gång blev jag överraskad med några krokar som snickarkillen trodde att jag skulle gilla. Det gör jag såklart. Jag undrar var dom ska hänga?! 


Min snickarkille bygger just nu hus i cederträ. En dag kom han med några bitar som ändå skulle slängas. "Blunda, sträck fram händerna och lukta" sa han. Cederträ luktar speciellt men gott. Snickarkillen borrade hål så att vi kan göra som "förr". Då hängde man upp bitar av cederträ i garderoberna för att undvika skadedjur.  Perfekt i det gamla huset i Hälsingland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad fiffigt! Hmmmm...det visste jag inte att dom hade cederträ i garderoberna. Alltid lär man sig nåt. Jag älskar att se katterna på bilder, det blir levande och de är med i vardagslivet. Mysigt! Ha en fin helg!
Kram Claudine!

Unknown sa...

Det blir perfekt i Hälsingland. Det visste jag inte om cederträ.
Snygga krokar får man aldrig för många av
Ha en skön helg
Kram Maria