fredag 20 december 2013

Snickarkillen fixar!




Igår bakade jag en mjuk pepparkaka till C h r i s t e r. Han skulle bjuda på julavslutningsfika på jobbet innan han gick på  en lång skön ledighet tillsammans med mig och Tor. 

Istället blev han dunderförkyld och vi får kalasa på kakan hemma istället.

Jag är nästan besatt av att pimpa (dekorera) mina bakverk med florsocker. Jag tycker det är ett mycket enkelt sätt att få ett bakverk vackert. 

När vi lagt marmor runt kaminen i Hälsingland blev det några bitar över. Jag tindrade lite extra med ögonen och bad snällt om att få en liten ostbricka/uppläggningsfat. Christer är mycket medgörlig när jag får ideér. 

Jag känner evig tacksamhet och uppskattning över att han alltid gör det jag vill ha. "Ge mig en ritning så fixar jag det" säger  Christer. Det är en dröm och jag blir lika glad varje gång han tycker det är kul och att det blir fint.

Att inredningen och pysslet blir ett gemensamt intresse istället för en spydig kamp.

Hur som haver, han kapade och slipade marmorskivan efter att han fått måtten av mig.  Jag tycker det är så intetsägande med mått. Jag känner istället in storleken och försöker visa med händerna istället. Visst blev den fin?

Kniven är givetvis ett loppisfynd. 

/Madeleine

Inga kommentarer: