onsdag 28 maj 2014

Idag.





 






 


Idag var jag på Slottsträdgården Ulriksdal. Det var kallt och jävligt men blommorna var söta om än inte lika fina som de brukar.  Det var en tratkor i arbete så det var lite knepigt att ta sig till hönsen. När vi väl gjorde det var hönsen fasligt gulliga och det är något jag drömt om hela livet. En brokig skara höns som sprätter runt i min trädgård. Yes! 

Till fika åt jag en smörgås med brieost och salami. Allt som oftast känns det som om jag är den sista kvinnan på det här lchf-jordklotet som äter kolhydrater.

Till efterrätt åt jag en kaka och drack en kopp te. Tor hoppade och studsade och ville helst springa omkring och rycka i alla blad men det fick han inte. När jag utbrast:   "Men herregud vilka skitiga barnstolar" kom personalen springande med en trasa. Jag hittade inte tevattnet och personalen fick visa. Så fick det vara. Nu är det inget mer om det.

/Madeleine




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vilka fina bilder! Insperation, I like! Gullig rund höna,
Kram Claudine!