torsdag 8 januari 2015

Huset som ska bort!



Alltså detta är oslagbart. Hur ofta ser en uppfart ut på detta vis idag? Nä just precis. 


Jag fastnade för detaljen på detta skorssten. Som en enkel krönlist, lite lik vår sänggavel som vi byggde. 


Elegant. Älskar pardörrarna, avlånga och smala. Lite väl patinerade dock. 



Hus med stengrund. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Men jag vet att det ser så rejält och gediget ut. Och snyggt. 


En spegeldörr helt gömd och bortglömd. Det känns verkligen sorgligt. 


Fönster med spröjs. 


Ett vitputsat hus är mitt drömhus. Kanske för att en spåkvinna en gång berättade att hon såg mig stå i en trädgård med tre ungar framför ett vitt hus. 


En till sådan där spegeldörr. Lite udda placering kan jag tycka.



En trädgård fullt med gamla fruktträd. Jag tror det är äppelträd hela bunten. Jag har ju alltid med mig en sekatör i fall att. Så jag knipsade av några grenar och satte i vas hemma.


Under ledigheten tog vi en promenad i Sigtuna. Där finns massor av vackra trähus må ni tro. Några små och pluttiga, andra stora och pampiga. Just den här promenaden styrde vi våra steg mot den här platsen. 

Huset ska rivas och istället ska det byggas radhus här. Det är ju rart förstås. Att fler ska få uppfylla sin dröm om att flytta till hus. 

Det här huset är redan dött, det känns på långa vägar. Och vandaliserat. Det står ett hus på denna plats men det är inget hus. Fast det är klart, ni kanske ser och känner helt andra saker och energier när ni tittar på bilderna? 

/Madeleine


Inga kommentarer: