onsdag 7 januari 2015

Min nya bokvänner!







Jag fick några riktiga godingar till böcker som jag trånat efter i julklapp och födelsedagspresent. Vilka böcker! Wow! Älskar dom! 

Nu har jag knåpat ihop en två veckors matmeny med nya recept. Jag gör alltid färdiga matmenyer och inhandlar allt innan en ny arbetsvecka startar igång. Ska man få ihop livet med jobb, barn och träning så krävs det mycket planering för att få ett avslappnat flyt. 

Hemma hos oss råder en trivsam stämning utan stress och då är planeringen med maten och varierat utbud av grönsaker superviktigt. Jag orkar inte springa på mataffären en tisdagseftermiddag med vilsen och stressad blick. Inget för mig. Vi äter alltid middag tillsammans runt fyra tiden. Passar oss så himla bra med fungerande rutiner. 

Nu ska det bli extra kul att få starta nya året med nya kokböcker med recept som verkar helt lovely. /Madeleine




Inga kommentarer: