tisdag 23 juni 2015

Nyttigt bröd och skönheten själv!


När Camilla - Vita huset 28 var här fick jag den här fina skärbrädan i porslin. Den är helt otrolig - som ett vackert smycke som står och gör sig till på vår köksbänk. Den gör sig fint som serveringsfat. Jag menar vem vill inte plocka på sig ett gäng rädisor, en skiva melon och lite brieost från den här?


På midsommardagen gick jag upp före grabbarna. Dom är riktiga sjusovare. Passar mig bra, då kan jag göra mina solhälsningar på yogamattan i lugn och ro. Sedan bakade jag ett nytt och nyttigt brödrecept. 

Rör i hop samtliga ingredienser:
1 banan
1 ägg
1 dl mandelmjöl
1 dl kokosmjöl
1 tsk bakpulver
nypa salt
Gör fyra stycken scones, grädda i 200 grader i 10 min


Jag serverar alltid nybakat bröd i dom här söta tygpåsarna avsett för just bröd. Fick dom i julklapp för massor av år sedan om ni undrar. 
/Madeleine

Inga kommentarer: