lördag 27 juni 2015

Vilken kväll alltså!


Ikväll var det helt magiskt ute och vi gick in för en stund sedan. Jag har planterat blommor som jag köpte på Slottsträdgården Ulriksdal idag. Tor var min medhjälpare som alltid. 



Buskarna står i full blom och sprider en helt otrolig doft. Njuter njuter njuter. 


Tors "Maja-ärter" står i blom. Vita blommor. Kul!


Doktorn själv har fått flytta ut. Allt gör sig så bra mot singel tycker jag. 


På vår farstukvist har jag planterat kryddor i en blomlåda. 



Två sorters salvia, rosmarin och timjan. I andra krukor har jag kryddor/örter som mynta, chokladmynta, basilika, persilja, koriander och ännu mera rosmarin. Hihi. Gräslök ska jag ha nästa år, det blir finfint till färskpotatis och sill (jag är en riktig sillälskare).


Snett ovanför blomlådan hänger en ampel med lavendel. Min tanke är att det ska sprida ljuvliga dofter när man kommer hem eller öppnar dörren. Kryddor och lavendel, hur hemtrevligt kan det bli egentligen? 

Inga kommentarer: