söndag 13 december 2015

På vårt vis!


Klädhängare före



Klädhängare efter








"Spaljen måste bort bort bort" gnällde jag när vi hade flyttat in i huset. Jag har funderat i oändligt många timmar vad vi skulle kunna ha där istället. Till slut gav jag upp och tur var det. Jag tycker detta blev riktigt bra. 

Christer monterade ner ställningen och byggde om den. Hatthyllan är nu dubbelt så djup. Hela ställningen har flyttats och byggts om så att kläderna inte behöver "hänga ut" i hallen. 


Jag skrubbade rent varenda centimeter med målartvätt. Sedan grundade jag spaljen med vit spärrfärg och sedan ljusgrå snickerifärg som jag alltid målar med. Det vill säga 1502-Y.

Krokarna satt där sedan tidigare och dom valde vi att behålla. Dock rengjorde vi dom noga med såpa. Vi la till en klädstång i ek, precis som i trappräcket. 

Nu ska jag sy en liten dyna till den lilla gulliga bänken men har inte bestämt vad jag ska ha för tyg.. Hmm...






1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ
hallen blev som ny
ljus och fin med många
kreativa ändringar
Ni tre är så proffsiga
kram ugglan