tisdag 4 augusti 2009

Har Ni svaret?


Det är undanplockat och städat. Den långlivade förkylningen är borta och jag har bytt vila mot träning. Kroppen värker, men eftersom både N och jag gärna påtalar vår träningsvärk 100 gånger om dagen så har vi en maxgräns. Vi får numera endastsäga att vi har träningsvärk tre gånger om dagen. Imorse tog jag sovmorgon, åt frukost och läste min "Lotta"bok på balkongen. Jätte skönt och mysigt. Livet leker.
Jag behöver Er hjälp! Vad är det här för gammal grej? Den har legat och skrotat här hemma jätte länge. Det ser ut som någon gammal del till en lampa. Eller?
Tack för era kommentarer, ni gör mig så glad!
Kram Madeleine

8 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jepp det är nya kameran :) Trivs bra med den. Hihi ja du får vänta lite.
Hm, vad är det för sak du hittat? Jag har ingen aning iaf. Hoppas någon vet :)
Nu ska jag kila till jobbet. Får önska dig en trevlig dag, kram

Magdalena sa...

hmmm svårt att säga...skulle behöva flera bilder...men den är vacker i alla fall.
Kram
Magdalena/Color Sepia

Anonym sa...

Det är en isolator till de gamla elstolparna som fanns längs våra vägar. De finns kvar lite varstans. Koppartråden knöts fast i dessa isolatorer som satt fast i en krok på varje elstolpe.

Kram Emelie

Anna tassar in.. sa...

Jepp så är det Madde en isolator..det förstår du väl..om du vill isolera dig lite tar du bara fram den :)

Fröken Fräken sa...

Jag hade ingen aning om vad det var för mojäng. Tur att det finns andra som har koll!

Har du lyckats få tag i alla Lotta-böcker? Lyckost! Här saknas ett par stycken fortfarande. För ett par år sedan var det lätt att hitta böcker på loppis, men nu verkar alla ha uppslukats! Men ska på en stooor loppis till helgen, kanske väntar böckerna på mig där..

soffie sa...

har ingen aning om vad det kan va,
jobbigt med träningsvärk men gött på samma gång!

messan sa...

Tjuvkikar härinne lite. Hoppas det går bra! Läste att du målade allt i vitt, då är vi två:)
Har inte en aning om vad det kan vara men kanske något till en lampa...

Luiza sa...

Hej!
Verkar som att du har det bra.
Skönt att få vara lite ledig...

Visst är det underbart med nystädat? Man känner sig så nyttig när bostaden är ren... =)

Träningsverk? Vad är det? Jag har nästan glömt hur det känns att ha träningsverk, fruktansvärt länge sen jag utförde såna aktiviteter =).
Kram på dig/Luiza