fredag 16 augusti 2013

Jo så här är det..


Snopen stod jag i köksfönstret i träningskläder och tittade ut tidigare i veckan. Blixtar, åska och så ett hej dundrans skyfall.  Jag fick helt sonika tänka om.

 Jag passade på att baka dinkelfrallor från världens bästa matbloggare Anna mitt i maten (bokstavligt talat ä l s k a r Annas recept).  

Ett tjockt lager smör och en ostskiva, wow, så himla gott! Ni borde verkligen prova! Tog med mig en hel påse med upp till Hälsingland. 


Tor och katten Melina hade nämligen en sådan där dag då de sov typ hela dagen med mat och skrattpauser där emellan förstås. På eftermiddagen sken solen igen och då åkte vi till Sigtuna. Jag tror inte Tor märkte att han var i Sigtuna. Men ändå.


"Tor köpte" en liten grej till sin pappa i födelsedagspresent som jag slog in i notpapper och knöt ett vanligt snöre.


Jag köpte flotta praliner i en vacker ask från en butik i Sigtuna. Både Christer och jag älskar choklad så därför var jag så smart och köpte två av varje sort. Hihi. 


Dom här klubborna kan man doppa i kaffet tydligen. Ska bli intressant!

Kram Madeleine

Inga kommentarer: