söndag 25 maj 2014

Min helg i bilder!


Vilken ljuvlig helg med en underbar sommarvärme. Jag älskar den här värmen. I lördags åt vi lilla familjen frukost på balkongen. Jag har införskaffat vaxduk nu när Tor sitter med vid bordet och äter. 

Den här årstiden äter vi alla måltider på balkongen. Så mysigt. 


Och trivsamt. 


Vi åkte hem till min mamma. Man ser verkligen att hon har ett stort trädgårdsintresse. Så lummigt och fint. 


Vi åker till Hälsingland om några dagar annars hade jag plockat en bukett med pastellrosa aklejor. 



Fina stenar från semestrar. Ser ni stenen som är målad som en nyckelpiga? Den gjorde jag i mina tidigare pysselår. Hihi. Kul att mamma har den kvar. 


Jag städade ur min bil och tvättade den. Och Tor hade vattenlek på gräsmattan. Toppenlördag. 



Jag hade bakat en pollykladdkaka med nötter och färskost. Till det hade jag gjort en egen daimglass. Ett recept från våra grannar i Hälsingland. Receptet på kladdkakan finns HÄR. Recept på den helt underbara glassen finns HÄR. 


Tor sov över hos sin farmor och farfar.  Jag fick sova en hel natt (helt otrolig känsla då jag inte gjort det sen första delen av graviditeten). Vi sov med balkongdörren öppen och den där svala känslan och doften av sommar är underbar. När jag vaknade kvittrade fåglarna och solen lyste så fint över kolonilotterna.

Christer sov som en stock i sedvanlig ordning. Jag läste trädgårdstidningar. Det var länge sen jag fick den morgonstunden för mig själv. 


Jag har nya glasögon. Jag gillar dom faktiskt. 


Vi åt frukost i sängen och tittade på nyhetsmorgon. När vi kom hem från BB förra sommaren och Tor var sådär jätte nyfödd.  Jag var helt slut efter förlossning och den konstanta amningen,  så då åt vi frukost i sängen. Vi var som i en dimmig och overklig bubbla. 

Nu är det fart och fläkt på Tor och därmed svårt att äta frukost i sängen. Imorse passade vi alltså på. 


Pelargonerna står i sovrummet och väntar på sommarlov i Hälsingland. 


Så är det ju mors dag idag. Jag gav min mamma en bukett som Tor och jag (mest jag då Tor sov)  plockat i skogen. Jag gav bort buketten i muggen som ett litet kit. 


Och knöt ett band i muggens öra. 


Och slog in en burk med päronmarmelad. 


Och skrev ett kort av en bit brevpapper och klistermärken i form av naturfärgade hjärtan. 


/Madeleine

1 kommentar:

Anna-Maria sa...

Underbart inlägg som vanligt!
Härligt med sovmorgon!
Kramisar Amie