fredag 27 juni 2014

Berglund fixar sommardricka!




Tidigare i veckan berättade jag för er att jag höll på att göra egen fläderblomssaft med citron.

Tittar man sig omkring ser man att det växer hur mycket fläder som helst vilt. Jag plockade en hel plastkasse med fläder.

Det finns ju massor av recept på fläderblomssaft förstås. Jag gjorde en variant då den fick gotta och dra till sig i tre dagar.  

Fläderblomssaft generellt är det ju lite tvålvarning på. Men blandar man med kolsyrat vatten blir det friskt och framförallt somrigt. 

Saften hällde jag sedan upp i sparade flaskor. 

*Imorgon ska jag och min lilla familj på bloggträff i Köping. Ska bli så roligt att träffa Vikeskärs Inredning och Ting och Vita huset 28 och deras familjer. 

Det är alltid en inspirerande upplevelse att få komma hem till en inredningsbloggare som Camilla. Allt är bara så "wooow". Hon är en kreativ själ och det speglar sig i hennes hem. 

Kameran följer med, var så säker.
So long!
/ M a d e l e i n e

Inga kommentarer: