lördag 2 augusti 2014

Well, Maddy is home!


Innan semestern var ju jag och min familj på bloggträff. Då köpte jag Ernst designade kruka och vas. "I det enkla bor det vackra". Det är ett citat som klingar Madeleine. I like it!


Jag fick som ni vet massor av fina saker av Annika. Jag har fortfarande inte smält att hon bara gav mig allting. Hur som haver. Vasen till vänster fick jag. Den är ju dösnygg. Den till höger har jag köpt på Zetas tillsammans med Annika en gång.


Jag fick också de här ursöta kopparna som vi ska ha som finkoppar här hemma. Den där rosa rosen i mitten av koppen med snirkliga rankor i guld. Så. Himla. Sött. 


Och dessa eleganta koppar som också fick vara kvar här i lägenheten. 


Den vita vackra kudden till höger fick jag också. Den agerar nu prydnadskudde på sängen. Jag är så glad att det sista jag gjorde innan vi åkte på semester var att tvätta, bädda rent, dammsuga och torka golv. Det blir så mycket roligare att komma hem då!

Nu är vi hemma igen. Det var en v a r m lägenhet vi kom hem till. Mamma hade köpt godsaker till hela familjen (även katterna) och ställt i kylen, plockat en bukett blommor från sin trädgård, sorterat posten och vattnat blommorna exemplariskt. 

Det känns ovant att inte ha gräset under fötterna när vi ska äta frukost, att inte Tor kan gå ut och in som han vill.  Eller att man hör trafiken konstant, till och med om natten då raksträckan mot Sigtuna är perfekta "racing" sträckan. I Hälsingland hör man bara tystnad och forsen som porlar. Ge mig några veckor gillar jag lägenhetslivet igen. Det jag älskar med vår lägenhet är att det luktar så gott, jag bara älskar den. Allt är nyrenoverat och fräscht, på så sätt känns livet faktiskt enkelt.

Vinrankan är nu inne på sitt andra år här på balkongen. (Kul att den överlevde vintern). Jag klurar på hur jag ska beskära den? Experterna säger ju att man måste beskära för att den ska växa rätt och ge rikligt med skörd. Hmm, jag tycker det är knepigt med beskäring överlag. 

Mindre knepigt är det att göra drinken mojito. Det fullständigt svämmar över mynta på balkongen. Ikväll blir det en somrig drink.

/Madeleine

Inga kommentarer: