tisdag 24 juni 2014

Madeleines dag!


Jag fick fem minuter över idag och bläddrade igenom nya numret av Ernst tidning. Behöver jag säga att jag räknar ner timmarna tills på torsdag då "Sommar med Ernst" börjar? 


Både jag och Christer har gått och längtat efter bullar. När vädret är som det är passade jag på att baka bullar idag.


Jag hade i vaniljstång i fyllningen som jag fick av mormor i julklapp. 



Jag använde mitt bakbord. Hemtrevligt på något vis!


Älskar handduken som jag köpt på Gysinge byggnadsvård i Gysinge. Vill åka dit igen tillsammans med Christer. 


Pelargonen leverar blommar hela tiden. Love it!


I dessa sommartider tar jag fram våra stora keramiktallrikar till middagen. Dom går ju typiskt nog inte in i diskmaskinen så jag handdiskar dom istället. Det är det värt. Tallrikarna är helt fantastiska. Dom står även i tallrikshyllan om ni tycker er känns igen dom. 


Somrig sallad till fisken idag. Salladsmix, gurka, persilja, jordgubbar, tomater, persilja och solroskärnor. 

Idag var en dag då Tor och jag storhandlade i godan ro, hängde tvätt och bakade bullar. När solen tittade fram slängde vi på oss skorna och gick ut. Vi hälsade på grannarna i kolonilotterna, Tor hittade små små stenar och jag plockade 40 stycken fläderblomsklasar till saften jag håller på att göra.

 /Madeleine 



Inga kommentarer: